Lányok, olvasson szabadidejében, érdekes információkat, a lassú tűzhelyek történetét és a Parenki-t.
Lassú tűzhely ("lassú tűzhely", "hosszú tűzhely", "szamovár", "szakács" is) - vastag falú kerámia rakott, programozható elektromos fűtésű házba szerelve, viszonylag alacsony hőmérsékletű edények párolásához. Az orosz kályhához hasonlóan a fűtést nemcsak alulról, hanem a serpenyő oldaláról is végzik.
L. Narga leírása szerint a lassú tűzhely ötlete a babfőzési edényből származik, amely az ókor óta ismert.
Új-Angliában a babot egy éjszakán át a kemencében hagyták a 18. századtól kezdve; A bab főzése lassan lehetővé tette számukra az adalékanyagok (például szalonna vagy melasz) ízének felszívódását, és az így kapott étel a mai napig fennmaradt Boston babként.
Az edény első elektromos melegítésének pontos körülményei nem ismertek. 1936-ban a chicagói feltaláló, Irving Naxon szabadalmaztatta az egyik változatot, és megpróbálta angol néven előállítani. Naxon Beanery univerzális tűzhely. A kísérlet sikertelen volt, de az angol társaság.A Naxon Utilities Corporation-t a Rivel vásárolta meg, amely 1971-ben létrehozta az angol márkanév alatt gyorsan népszerűvé vált lassú tűzhelyet. Crock-Pot. 1974-ben bevezetésre került egy modern kialakítás, külön kerámia tartállyal, amely megkönnyíti a berendezés tisztítását.
Az 1980-as években a Szovjetunióban a Parenka lassú tűzhelyet az MI Kalinin nevű szverdlovszki gépgyártó üzem gyártotta, a használati útmutatót Pokhlebkin írta, és ma is a lassú tűzhelyek útmutatójaként használják.
A híres kulináris szakértő, V. V. Pokhlebkin a lassú tűzhely eredetét egy orosz kályha fazékjához köti.
Az embereket a rendezetlen élet, a munkahelyi stressz és a rendszeres és olcsó ételek időben történő elkészítésének képtelensége okozta, anélkül, hogy meglehetősen hétköznapi és ízetlen ételszolgáltatáshoz folyamodtak volna. Ugyanis ezeket a problémákat nem az ételkészítés felgyorsításával vagy a víz melegítésével oldották meg a teához és a kávéhoz, amint azt az emberek korlátozott életismerettel és metafizikai gondolkodással hitték, hanem azzal, hogy mondjuk egy adott időpontban eleséget kaptak munkából haza, készen, anélkül, hogy ehhez magának kellene valamit tennie, még ha csak a lehető leghamarabb is. Hiszen egy fáradt ember elvileg nem tud, és mint évszázadokig hitték, nem főzhet ételt, mert mindig hibázik. Innen, pontosan ebből az életgyakorlatból fakadt a vendéglátás intézménye, és egyáltalán nem erkölcsi természetű indítékokból, kedvességből és hasonló "szemétből".
Csak egy speciális szolga készíthetett kész meleg ételt, mire egy munkás gazdag családokból jött munkába, és szegény családokban - minden más feladattól mentes családtag - feleség, nővér, lánya, aki mindig otthon legyenek és kizárólag háztartási munkákkal foglalkoztattak. Mint tudjuk, az 1960-as és 1980-as években a szovjet társadalomban gyakorlatilag nem maradtak ilyen „felszabadult” családtagok, kivéve az öreg nyugdíjasokat, akiknek maguk is gyakran szorultak segítségre.
Így a szovjet társadalom mindennapi életének fő problémája volt az élelmiszer-előkészítés a dolgozók számára, mire hazaérkeztek a munkából. A mindennapi élet szinkronban volt a család összeomlásával és a családi kandalló létrehozásának és megőrzésének ősrégi funkcióival.
A helyzetet „orvosló” palliatívumok az intézmények hatalmas „ebédszünetei” voltak, amikor az alkalmazottak csoportokba törve elektromos kályhákon főztek maguknak ételt, vagy melegítették a hozott ételt és forraltak vizet tea és kávé készítéséhez.
Ugyanez a feladat - az állami idő felhasználása személyes kulináris célokra - különböző "lakomákat" kezdett szolgálni a szolgálatban, mind az irodában, mind a leggyakrabban nem hivatalos, esti órákban, az alkalmazottak évfordulóinak vagy születésnapjainak és más egyéb eseményeknek a kapcsán. "véletlenszerű" okok.
Az irodai helyiségek részegségre és egyéb "kulináris" eseményekre történő felhasználásának legszigorúbb tilalma ellenére ezeket a fentről jövő előírásokat egy-két hónap hivatalos kivégzésük után mindenki egyhangúlag megsértette, és minden visszatért "az első helyre". "csak azzal a különbséggel, hogy a külső tisztesség, E hivatalos" lakomák "" titkát "egyre kevésbé figyelték meg, és a" lakomákat "a 90-es években nemcsak nyíltan, hanem bizonyos szemtelenség érintésével, hangsúlyosan demonstratívan is tartották. .
Azt kell mondani, hogy a "szolgálati lakomák" súlyos csapást mértek a házi asztal még mindig létező elvi koncepcióira, a főzés ésszerű és szakszerű kánonjaira és szabályaira. Végül elválasztották az embereket a helyes, egészséges és jó minőségű ételektől, a helyes étkezés képességétől és vágyától.
Az a tény, hogy az ilyen ünnepek ételválasztéka mindig kész bolti anyagon, vagyis félkész ételeken alapult: konzervek, kolbászok, pácok és az édességek részén - a leggyakoribb és a vendéglátóipari pékségek rossz termékei - zsemle, omlós sütemények, keksztekercsek, vagyis minden típusú tésztán, amely nagy százalékban tartalmaz tojást és cukrot, és nem élesztővel, hanem szódával vagy ammóniával főtt.
Ami a kulináris elkészítést illeti, a "salátákra" korlátozódtak a legvulgárisabb szovjet változatban, vagyis konzerv borsót és majonézt használtak, amelyeket valamilyen oknál fogva, az íz és a jó íz minden szabályával ellentétben, frissekkel kombináltak káposzta, répa (főtt, és néha nyers, reszelt), amely elképzelhetetlen kihívást jelent a világ népeinek nemzeti konyháinak összes kánonja számára, valamint demonstratívan tagadja az élelmiszer-kompatibilitás és az ízharmónia fogalmát. civilizált társadalom. De kiderült, hogy a szovjet emberek megszokták, vagy inkább megszelídítették ezeket az egyenesen természetellenes ízkombinációkat, amelyeket az alkoholos italok bőséges használata miatt láthatóan eltakartak, sőt „megfürdettek”, anélkül, hogy betartották volna az ételekkel való összhangjuk szabályait.
Így a szovjet élet és különösen a háztartási élelmiszerek hiányosságainak és torzításainak kijavításával kapcsolatos problémát hihetetlenül bonyolította azoknak a "vadaknak" az összefonódása, amelyekhez a szovjet társadalom polgári tömegei alkalmazkodtak, amikor ők maguk, önként, a könnyű az élet nehézségeinek "legyőzésének" módja, a "hideg asztalon" való tájékozódás, vagyis konzerv szendvics, amely nem igényel kulináris készségeket vagy munkaigényt, de ebben a "hideg asztalban" inkább a legundorítóbb, leginkább vulgáris és egészségtelen változatosság - önkényes keverék mindannak, ami "megszerezte", ugyanolyan véletlenszerű alkoholtartalmú és mesterséges italok keverékét mosta le: vodka, dúsított bor, sör, fanta, coca-cola, pepsi-cola és más élénk színű folyadékok és mesterséges eszenciák. Az ilyen emberek megfelelő táplálkozásra való megtanítása nem volt könnyű és hálátlan feladat, amihez valójában nem volt mit megoldani. Az eredmény ugyanis csak nulla lehet.
Ennek ellenére a mérnökök és a munkásosztály legjobb képviselői az 1980-as évek közepén ilyen feladatot tűztek ki maguk elé, helyesen meghatározva annak stratégiai és taktikai vonalát. Nem a tudatlanság és az alkohol által elhomályosult polgári fejek megvilágosodásával és meggyőzésével kellett kezdeni, hanem egy alapvetően új típusú kandalló létrehozásával, amely elősegíti az élet újszerű megszervezését.
A Szovjetunió legnagyobb nevű gépgyártó üzemében MI Kalinin Sverdlovszkban, mérnökök, velem barátságos kapcsolatban álló tervezők, kulináris szakértőként és tanácsadóként tevékenykednek egy új típusú kandalló kifejlesztésében, úgy döntöttek, hogy létrehoznak egy csendes tűzhelyet - egy kandallót, amelynek már a nevéből is működése már egyértelmű volt - a káros gyorsforraló antipódja ... A csendes tűzhelynek lassan kellett főznie, de ... úgy, hogy az étel időben, vagyis egy nagyon meghatározott, előre meghatározott időpontban jelent meg. Tehát egy abszolút magányos ember is reggel, például 9-10 órakor, bekapcsolhatja a lassú tűzhelyet levessel és készen áll 15:00 órára. 5-10 perccel azelőtt hazaérkezve az illető készen találta a vacsorát, már csak az maradt, hogy tányérokra öntötte.
Ha az illető késett, akkor az edény nem égett el vagy forrt fel, a lassú tűzhelyet automatikusan kikapcsolta, amint a főzési idő letelt. A lassú tűzhelyben nem csak levest lehetett főzni, hanem főételeket is bármilyen ételalapanyagból. A főzési idő 8-10 órával meghosszabbítható. Más szavakkal, reggelre, előzetesen lehetőség volt arra, hogy 20: 00-kor beállítson magának egy vacsorát, és frissen, nem túlfőzve, nem főzve, nem túlszárítva kapta meg addigra.
Ez valóban forradalmat jelentett a kulináris gyártásban és a mindennapi életben. Valójában, a villanytűzhelyek más típusaitól eltérően, a csendes tűzhely tisztán kulináris szempontból nagy megkönnyebbülést jelentett, mivel a benne alkalmazott főzési technológia kulináris szempontból szakmailag a leghelyesebb, és kulináris szempontból is értékes volt, mivel az új kandallóban lévő ételek ízletesnek bizonyultak, a beágyazott termékek természetes ízének és aromájának teljes megőrzésével.Végül a lassú tűzhely óriási előnye, hogy lehetővé tette bármilyen nemzeti konyha ételeinek főzését, nemcsak hogy nem korlátozta a szakács kreativitását, hanem rendkívül kiterjesztette a kulináris fantáziák lehetőségeit is.
Őszintén mondhatom, hogy csak a lassú tűzhely segítségével sajátítottam el és értettem meg a kínai konyha kulináris elképzeléseinek mélységét, amelyek ételeit nem tudtam teljesen reprodukálni egy gáztűzhelyen, nemhogy az összes többit.
Eközben a lassú tűzhely működési elvei, mint minden zseniális alkotás, rendkívül egyszerűek voltak