Találkoztam ezzel a cikkel:
Gyilkos kenyér. A glutén (panifarin) veszélyeiről
Oroszország integrációja a világgazdaságba olyan hasznos újításokat tett lehetővé, mint a szupermarketek és a gyorséttermek az átlagemberek számára. Velük együtt az oroszok elkezdték megismerni a módosított ételeket, a hormonhúst, az elhízást, az allergiát és a lisztérzékenységet.
Az utolsó titokzatos betegségről, amelyről nyugaton nagyon sokat tudnak, de hazánkban még mindig keveset tudnak, szokás nem terjedni. Valamilyen oknál fogva úgy tartják, hogy csak a gyermekek betegek és öröklődik, és hogy ebben a furcsa betegségben szenvedő ember nem engedheti meg magának a kenyér fogyasztását.
A lisztérzékenység okozta a kenyérfogyasztás csökkenését világszerte. Voltak kijelentések, hogy "a kenyér méreg". Ez az elképzelés különösen nehéz az orosz orvosok számára, mert egy orosz ember fejében a kenyér létfontosságú erő, és a sütési hagyományaink az egyik legősibbek. Egy orosznak nagyon nehéz elhinni abban az elképzelést, hogy ha kenyeret eszel, akkor elsorvadsz és meghajolsz, kiteszed magad a rákos megbetegedés vagy a steril állapot veszélyének. Számunkra a kenyér mindig is egészség volt, és a faluban a csecsemőknek mellbimbó helyett kenyérmorzsát adtak, és rózsás orcájú erős férfiak lettek hasmenés és székrekedés nélkül, diatézis és asztmás allergia nélkül. Szóval mi történt? Miért kezdte a kenyér hirtelen megölni az embereket?
Annak megértéséhez, hogy az orosz orvosok miért nem hajlandóak hinni a lisztérzékenység létezésében, szem előtt kell tartani, hogy a méreg ebben az esetben nem kenyér, hanem minden glutént tartalmazó termék. Ezért az egész civilizált világban a megszokott gluténtartalmú termékekkel együtt mindig felajánlják Önnek a termékeket. Természetesen többször drágábbak lesznek. Csak annyi, hogy a glutén bekerült az életünkbe és kenyérrel megmérgezte. Csak az orosz kenyér soha nem volt méreg, de azzá válhat. Erre most minden lehetőség megvan.
De először meg kell mondani az igazat a lisztérzékenységről. A glutén romboló hatását először a múlt század közepén fedezték fel Európában. A finnek elsőként figyeltek fel erre a problémára, a két év alatti csecsemők ki voltak téve a betegségnek. Mivel a tünetek gyermekeknél mutatkoztak meg, mítosz született a betegség örökletes természetéről. Ugyanakkor az orvosok a cöliákiát bélbetegségnek nevezték, amelyet a vékonybél villiájának károsodása okoz, ami a bél felszívódásának károsodásához vezet. A betegség szörnyű tünetei: puffadás, székrekedés, hasmenés, hatalmas hasi és izomsorvadás - hónapok alatt eltűntek a betegeknél, közvetlenül azután, hogy az osztályokat kizárták a kenyér étrendjéből. A külföldi orvosok így jutottak arra a következtetésre, hogy a kenyér méreg. De mivel a gabonaipar számára hatalmas ütés érhető el, a betegség előfordulását nem a megtermelt kenyér minőségével, hanem a genetikával magyarázták. Mondjuk, vannak olyan furcsa emberek, akik a kenyérglutén intoleranciájában szenvednek.
Eközben az amerikai és az európai pékek ahelyett, hogy figyelnének a riasztó tendenciákra, továbbra is erőfeszítéseket tettek a kenyér, mint egészséges termék hiteltelenné tételére. Ezt természetesen nem rosszindulatból, hanem kizárólag üzleti okokból tették. 1979-ben Amerikában, Kansas államban létrehozták a Búzasikér-termelők Szövetségét, amely aktívan népszerűsítette és értékesítette az új évezred termékét, nevezetesen a száraz búzasikért - a glutént.
Ha az évszázadok mélyére megy, és felveti az orosz pékek régi receptjeit, láthatja, hogy ezek elsődleges fontosságot tulajdonítottak a kovász és az erjesztési folyamatoknak.Véleményük szerint a kenyér értéke az volt, hogy életben van, és rövid életet kapott - legfeljebb két napot. Az ókori receptek részletesen leírják, hogyan kell kezelni a megkeményedést vagy a penészesedést, a nedvesség megtartása érdekében a maláta és a pektin hozzáadásával, a lecitin, vagyis a tojás, a természetes tartósítószerek szorbinsav és propionsav-sók formájában. Csak egy mondattal, a recept legvégén, hogy a kenyér tészta rugalmasságához gluténkoncentrátumot használhat a liszt tömegének 2-3% -ában.
A modern pékek 4-6% glutént adnak csak a kenyér szerkezetének javítása érdekében, és új, drága kenyértermékek, például sütik, muffinok, gofri és kekszek kifejlesztésekor - 20% és 40% közötti glutén. Liszt és cukrászati termékek töltelékének összetételében - legfeljebb 50 tömeg% liszt liszt. Ezenkívül a glutén tartósítószerként széles körben alkalmazható a kész reggeli gabonafélék dúsításában, melyeket gyermekeink annyira szeretnek, hosszú távú tárolási joghurtokban, steakekben, szeletekben, későbbi sütésre szánt fagyasztott élelmiszerekben, sajtokban, rákhúsban, mesterséges kaviárban, feldolgozva sajtok, konzerv paradicsom, csokoládé és rágógumi.
Az amerikaiak a legsikeresebben használják a száraz búza glutént a kenyérgyártásban. Az elmúlt 30 évben a száraz búza glutén felhasználása a világ sütésében tízszeresére nőtt, elsősorban a fejlett agrár-ipari iparral rendelkező fejlett országokban. A glutén használata lehetővé tette a pékek számára, hogy bolyhos kenyeret érjenek el, amelyet hónapokig tárolhattak és nem romolhattak el sok pénzügyi, szellemi és munkaerő költség nélkül. Maguk a pékek szerint a glutén teljes dominanciája a sütésben kizárólag gazdasági okokból következett be. Glutént adnak a kenyérhez annak előállításának költségeinek csökkentése érdekében, mert felhasználása lehetővé teszi a minőségi kenyér előállítását alacsony minőségű lisztből, a kiváló minőségű liszt pedig nagyon drága.
A minőség olyan vizuális paramétereket jelent, mint a rugalmasság, a pompa és a hosszú tárolás. Nem vették figyelembe azt az elképzelést, hogy a kenyérnek életben kell lennie, és nem kell tartósítószerekkel tölteni. Védelmükben a pékek a glutént, mint olyan fehérjeterméket népszerűsítették, amely fontos emberi egészség szempontjából fontos és B, A és E csoportba tartozó vitaminokat tartalmaz. Pálcájuk azonban már akkor, amikor Amerikában elkezdtek beszélni gluténmentes termékek előállításának szükségességéről, hármas buzgalommal vették tudomásul. Orosz kereskedők. Íme egy reklámtézis a pékséggyártók számára: "A sütőipar technológiáinak gyors fejlődése ma lehetővé teszi a magas gluténtartalmú kenyér előállítását, amely táplálkozási tulajdonságait egy vákuumcsomagolásban akár egy évig is megőrzi." És itt van egy másik, hűvösebb, mint az első: "A száraz glutén természetes összetevő, ezért adalékként való felhasználásának nincs korlátja."
A határ sajnos a neve is - az emberi test, amely ellenáll, harcol és nem hajlandó mutálni, embertelen szenvedésre késztetve az embert. Puffadás, bágyadt ürülék, aftos ínyfekély, a fogak fehérségének elvesztése, izomgörcsök, menstruációs fájdalom, puffadás, amenorrhoea, vérszegénység, étvágytalanság, ízületi fájdalom, székrekedés, depresszió, viselkedési problémák, hasmenés, dermatitis, férfiak és nők meddősége, általános rossz közérzet , izomgyengeség, csontritkulás, hányás, elhízás vagy fordítva, fogyás, rozoga gyomor - ezek mind a lisztérzékenység jelei. Az elmúlt 40 évben a betegség klinikai kutatása sokkolta az orvosokat.
Mivel a glutén vízben oldhatatlan fehérje, nemcsak vízben, hanem sókban sem oldódik fel. Amikor az emberi testben a glutén feleslegessé válik, eltömődik a vékonybélben, akárcsak a cement, és összeragadja a legfinomabb villákat, ami a vékonybél elfajulását okozza.Ebben az állapotban a belek már nem képesek felszívni semmilyen vitamint vagy más hasznos anyagot, amelyekről a "haladó pékek" reklámfüzetei szólnak.
Úgy tűnik, ukrán tudósok tanulmányainak eredményei, akik azonosították a betegség látens formáit, és néma cöliákiának nevezték, időnként csökkenthetik a kenyér értékesítését. Vjacseszlav Perederija, ukrán gasztroenterológus, a Nemzeti Orvostudományi Egyetem N 1 kari terápiás tanszékének vezetője. A. Bogomolets cáfolta azt az állítást, miszerint a lisztérzékenység örökletes betegség. Kijelentette, hogy az elmúlt években a lisztérzékenység a vékonybél leggyakoribb betegségévé vált, amely bármely életkorú embert érint, főleg 20 és 70 év közötti felnőtteket. Ez a betegség ritka a 20 év alatti kenyérfogyasztók körében.
Az ukrán tudósok következtetései azt mutatják, hogy a glutén sok éven át felhalmozódik az emberi testben, súlyos patológiákat okozva, amelyeket az orvosok nem tudnak társítani valódi okukkal. Ukrán tudósok szerint a lisztérzékenységnek csak 30% -ában vannak béltünetei, 70% -ában a nem bélrendszeri tünetek. Ezenkívül más betegségeknek álcázza magát, mint például 1-es típusú cukorbetegség, hepatitis, vastagbélgyulladás, ízületi gyulladás, rosszindulatú daganatok, sejtes limfómák, csontlágyulás, oropharyngealis rák, valamint vastagbél- és vékonybélrák. A modern orvoslás nem áll készen az események ilyen fordulatára. De a tragikus dolog az, hogy nincs közvetlen kapcsolat a gluténtartalmú ételek fogyasztása és a klinikai tünetek között, például az allergiában. Más szavakkal, ha egy gyermek szereti a zsemlét gyorsétteremben, sajtban, csokoládéban, kolbászban, rágógumiban, akkor felnőtté válva megbetegedhet például a vékonybél rákjában. És a hagyományos orvos nem valószínű, hogy képes lesz megállapítani, hogy minden glutén oka.
Vjacseszlav Perederij szerint a glutén méreggé vált az emberi táplálkozás és az ökológia éles változásának eredményeként. A bélfalak károsodása laktóz, szacharóz intoleranciához vezet, zavarja az anyagcsere folyamatokat és mérgezést okoz. Röviden: a belek gluténnel történő cementálásával aligha számíthat arra, hogy az elfogyasztott ételek az Ön számára megfelelőek lesznek. Valószínűleg méreggé is válik.
Szerencsére Oroszország nem fejlett agrár-ipari ország, ezért lemaradása ebben az esetben a nemzet egészségének kedvez. Az orosz kenyér, nagyrészt annak köszönhető, hogy még nem vált árucikké, de továbbra is társadalmi termék, az életet fenyegető veszély nélkül fogyasztható. Aki járt külföldön, jól emlékszik ezeknek a szörnyű, ízléstelen és szagtalan "műanyag" zsemléknek a ropogására, amelyeket papírszerűen rágsz, vagy ennek a vákuumcsomagolt szeletelt pirítós kenyérnek a látványát, hónapok óta élettelenül és nem penészesedve. Aki régóta külföldön él, valószínűleg emlékszik a palackok tésztájára a speciális palackokban, amelyek hónapokig nem romlanak a hűtőszekrényen kívül, és a gluténlisztre a szupermarketek polcain, amelyekből az orosz emigránsok hiába próbálnak természetes orosz tekercseket, húsvéti kalácsokat és sangit főzni.
A „haladó” orosz marketingszakemberek, nyilvánvalóan, nincsenek tisztában a glutén testükre gyakorolt súlyos következményeivel, áttörést jelentenek az orosz kenyérpiacon és egy „fogyasztói forradalmat” ebben a piaci szegmensben. Eufóriába esett, nyilván a nyereségre számítva, a legkonzervatívabb becslések szerint Oroszországban a fagyasztott kenyér értékesítésének növekedését várják, akár évi 30% -ra. Felszólítják a nagy termelőket, vagyis a pékségeket, hogy irányuljanak át a nyugati technológiák és a fagyasztott félkész termékek kenyérgyártása felé a tömegszegmens számára. Véleményük szerint ez elősegíti, hogy a sűrű Oroszország közelebb kerüljön a Nyugathoz, és civilizált gabonahatalommá váljon. Mi vár az orosz fogyasztóra, amikor a kenyér árucikké válik hazánkban? A válasz nyilvánvaló: semmi jó.
A gluténnek az oroszok belére gyakorolt káros hatásai mellett a szintetikus tengerentúli kenyerek apologétáinak arra is emlékezniük kell, hogy Amerikában és Európában a kenyérfogyasztás évről évre csökken, és a gluténmentes éttermek és üzletek száma növekszik. Talán emiatt a gluténmentes fagyasztott kenyér előállításának technológiái berobbannak Oroszországba a modernek leple alatt, hogy mi, akik még mindig kiságyat és szandált viselünk és élesztős tésztát gyúrunk, elmét tudjunk megtanítani. Csak a cári Oroszországban sütötték a világ legjobb kenyerét, és az orosz tekercsek sütésének titkai a modern orosz pékek vitathatatlan versenyelőnyévé válhatnak, és a kenyér nem válik méreggé, hanem, mint Oroszországban az ókor óta szokás időkben minden a fej. Egy forrás:
🔗