torturesru
A pizza eredete arra az időre nyúlik vissza, amikor az első élesztő és savanyú tészta több ezer évvel ezelőtt megjelent az ókori Egyiptomban. Az ókori Görögországban tésztát kezdtek sütni egy fűszerezéssel együtt, ami zöldségként, húsként, olajbogyóként, tejtermékként stb.
Görög pizzát hívtak.

Valójában azt, amit hagyományosan nemzeti olasz ételnek tekintenek, egykor a görögöktől kölcsönözték. Amelyek az összes ismert tehetségünk mellett kiváló pékként is híresek voltak. Elsőként kovásztalan tésztából készült lapos süteményekre tettek sajtot, és a feltalált ételt "plakuntos" -nak, azaz "lapos sült kenyérnek" hívták, közvetlen célja mellett tányérként is szolgált. Azóta nagyon sok legendát mondtak el a modern pizza prototípusáról. Az egyik azt állítja, hogy az összetevők összetételének növekedésével a "plakuntos" -t "plakknak" nevezték, és maguk a változtatások a rómaiak által történtek. A történet egy másik értelmezése a római légiósokról szól, akik Palesztinából visszatérve elhozták kedvenc ételüket, a picea-t, amely lapos kenyérnek tűnt sajttal és zöldségekkel. Talált leírások a modern pizza analógjairól és az ősi "Apicia" könyvből. Ennek egyik fejezete egy tésztából álló ételről szól, amelyre sajt, fokhagyma, olívaolaj, hús, dió, paprika és menta kerül. A rómaiak, az ismert falánk és az összeegyeztethetetlen ötvözésének mesterei bőségesen ízesítették a pizzát mézzel és babérlevelekkel.

A pizza a közemberek étele volt, és nem különbözött egymástól a fogyasztás előkészítésének és kifinomultságának rituáléjában. A mai értelemben a pizza hétköznapi kenyér volt, "szendvics", "szendvics". A középkori Olaszországban a pizza a szegények közös étele volt, és nem sokban különbözött egymástól. A pizzát az utcákon értékesítették, levágva egy darabot a nagy kéregből, és a pizzát csak szardella és gomba töltötte meg. Reggelire és ebédre pizzát ettek. A rusztikus pizzát könnyebb elkészíteni: a tésztát olívaolajjal, olívabogyóval vagy egyáltalán semmivel sem ízesítették. A városlakók ezt a pizzát "focaccia" -nak, azaz lepénykenyérnek nevezték, hangsúlyozva, hogy az igazi pizzának összetettebb receptje van. Most a "focaccia" méltó helyet foglal el az olasz konyhában, és kiegészíti a húsételeket.

„Mi van a paradicsommal?” - kérdezed. És igazság szerint egy modern embernek nagyon nehéz elképzelni a pizzát ezen összetevő nélkül. Ne felejtsük el azonban, hogy a paradicsom Európában sokkal később jelent meg, mint a római légiósok, és csak a 17. században kezdték hozzáadni a leírt ételhez. Ebben az időszakban a nápolyi tengerészek jóvoltából a pizza megkezdte menetelését Európa-szerte.

Az idő múlásával a pizza tölteléke egyre változatosabbá vált, a töltelék számos változatát kitalálták, beleértve az Újvilágból behozott paradicsomot is fő összetevőként.

Nápoly egyfajta pizza bölcső. Vezető lett a kenyér - paradicsom - sajt - és valami más kombinációjában. Nápolyban nyitották meg az első pizzériákat, és onnan kezdődött a pizza győztes felvonulása az egész világon. Abban az időben Olaszországban a lepénykenyeret "pizzaiolinak" hívták, és az egyszerű emberek ételeinek tekintették. Leggyakrabban paradicsomréteggel borított, olívaolajjal meglocsolt és majorannával megszórt tészta volt. A sajtot a luxus csúcsának tartották a "pizzaioli" -nál. Az utcai árusok fémdobozokból adták el, amelyeket a város utcáin gyakran a fején viseltek, és gyakran kölcsönadtak a helyi lakosoknak.

Ez valószínűleg tovább folytatódott volna, ha 1772-ben mindkét I. Szicília királya, Ferdinánd királya nem szegte meg a szabályokat, és nem látogatta meg inkognitóban éjszaka Nápolyban, a helyi Thunder nevű pizzakészítőt, Antonio Testát.És nagyon legyőzte az ételek sokfélesége, örült az elkészítésük minőségének. A királyi szakácsok gyorsan megtalálták a véleményüket, "felfedeztek" a Vezúv tövében, recepteket kaptak, de nem tudtak új ételeket bevinni a királyi menübe. - ellenkezett a királynő, aki még a "plebejusok ételeihez" sem akart nyúlni.

Több mint száz év telt el. A királyi pár, miközben nyári nápolyi rezidenciáján volt, megpróbálta kipróbálni ezt a helyi ételt. És a gyönyörű savoyai Margarita, I. Umberto király feleségének születésnapján, aki az újonnan egyesült olasz királyság élére került, Rafaele Esposito pizzakészítőt és feleségét, Rosina Brandit hívták bírósághoz. A fennmaradt bizonyítékok szerint háromféle pizzát készítettek. Az egyik paradicsomot, mozzarellát és bazsalikomot tartalmazott, az olasz zászlóval megegyező színben: piros, fehér és zöld. A királynőnek különösen tetszett ez a pizza, és megengedte, hogy a saját nevén szólítsa, ezzel kezdeményezve a kulináris kánont. A királynő csak a capodimontei palota kemencéjében rendelte meg a "Margarita" pizza sütését. De hamarosan ez a rend, hasonlóan a legtöbb olasz rendelethez, forradalmi népalálmatlanságban oldódott fel. A "Margarita" minden olasz kedvenc fogásává vált - a halászoktól a márkinál. Az idő múlásával ennek az ételnek egyre több új fajtája jelenik meg - ez omlós tésztán és kovásztalan kukoricalisztes tésztán alapuló pizza (genovai) ..., és az öntetek egyre változatosabbak.

A nyelvi akadályokat és a kulturális különbségeket legyőzve a pizza lett az első igazán globális élelmiszer-termék. Indiában szeretnek hozzá savanyított gyömbért, darált bárányt és babgulyást. Japánban imádják az angolnával és a tintahal pizzáját, Pakisztánban - fűszeres curry-vel.
A Costa Ricai-iak a kókuszpizzát, a brazilok pedig a zöldborsót részesítik előnyben. Az ínyencek számára a pizzát pitypanggal, osztrigával, rákkal és kaviárral szolgálják fel. Van desszertként használt pizza - lekvárba áztatva, almával, porral megszórva.
A 19. század végén és a 20. század elején az olaszok pizzarecepteket és hagyományokat vittek Amerikába. És nagyon gyorsan a pizza az egyik amerikai kedvenc lett.

Az amerikai pizza különbözik az olasz pizzától az összetevők szabadabb megválasztásával, a sokféle töltelékkel egy ételhez; főzési idő és hőmérséklet tekintetében is különbözik. Úgy gondolják, hogy az amerikai pizza definíció szerint bolyhos. De a valóságban a tészta "bolyhossága" attól függ, hogy melyik pizzát részesíti előnyben: vékony vagy bolyhos. Az amerikai pizzában a tészta teljes értékű résztvevője az ételnek, és a töltelék kiválasztásakor figyelembe kell venni annak ízét. Nagyon érdekes tény, hogy a bolyhos pizzát nem Amerikában, hanem Szicília szigetén találták ki: a szicíliai pizzát már régóta bolyhos tésztán sütik.

Könnyű megmagyarázni, miért szerették a megapolitikusok lakói a pizzát: a látszólagos egyszerűség és a valóban gasztronómiai gazdagság egyedülálló kombinációja érdekében, annak érdekében, hogy a megfelelően elkészített és gyorsan sült zöldségek, gyümölcsök, hús és tenger gyümölcsei a vitaminok egy részét elveszítsék, de a többi gyorsabban felszívódik.

És ami szintén fontos előnye a pizzának, szállítás közben sem veszíti el ízét és esztétikai tulajdonságait. Ezért a pizza otthoni rendelése vagy a pizza irodába juttatása a legnépszerűbb módja az éhség csillapításának és az új teljesítményekre való felkészülésnek.

A táplálkozási szakemberek azt tanácsolják, hogy hetente legalább egyszer egyenek pizzát ebédre vagy vacsorára, mert a "Margarita" szokásos adagja az ember napi étkezési harmada.

Összességében elmondható, hogy Olaszországban ma már több mint kétezer név van a különféle pizzákról. Nem is olyan régen egy speciális pizza minőségi jelet telepítettek - D.O.C. , amely csak a klasszikus szabályok szerint készített ételekből áll.
Október 25. a pizzaiolok szakmai ünnepe (így hívják Olaszországban az embereket, akik ezt az ételt főzik).Tehát mit neveznek a modern olaszok igazi pizzának? Könnyebb megválaszolni a kérdést - mit neveznek hamisítványnak. Minden, ami nincs Olaszországban előkészítve. Az igazi pizza véleményük szerint vékony kéregű, tölteléke bivalytejből készült mozzarella sajt és különleges paradicsomfajták. Adalékanyagok formájában az eredeti receptek szerint csak olívaolaj, bazsalikom, oregano és fokhagyma megengedett. A pizza tészta nem gördül ki, hanem forog, és kidobják.

Háromféle igazi pizza létezik Olaszországban:

* "Marinara" - olívaolaj, paradicsom, fokhagyma és oregano;
* "Margarita" - az Apenninek déli részén készült friss mozzarella sajt, szilva-szerű San Marzano paradicsom, bazsalikom;
* "Margarita-Extra" - bivalytejből készült koktélparadicsom és mozzarella.

A fatüzelésű kemencékben 200-215 fokos hőmérsékleten szokás olasz pizzát főzni.

Az olaszok, akik szerelmesek nemzeti ételükbe, minden lehetséges módon megvédik a hamisítástól. Mégis? Valóban, ma már több mint 23 000 pizzéria van az országban. Könnyű elveszíteni a klasszikus recepteket ilyen tömegesen. Ezért a közelmúltban a nápolyi pizzát törvény védi. Ami csak kerek formát biztosít, legfeljebb 35 cm átmérőjű. Meghatározza az étel elkészítéséhez használt élesztő, só, liszt és paradicsom típusát.

A törvény különös figyelmet fordít az "Extra Margarita" pizza elkészítésére, amelynek minden bizonnyal tartalmaznia kell egy speciális dél-olasz mozzarellát. Azok az éttermi tulajdonosok, akik megfelelnek a fent leírt követelményeknek, engedélyt kapnak arra, hogy ételeiket STG pecséttel jelöljék, ami garantálja a hagyományos recept minőségét és hitelességét.

Minden recept

© Mcooker: Legjobb receptek.

helyszín térképe

Javasoljuk, hogy olvassa el:

A kenyérkészítők kiválasztása és működtetése