Zsidó töltött hal (családi receptünk)

Kategória: Halételek
Konyha: zsidó

Hozzávalók

Friss folyami hal (ponty, süllő, ezüst ponty, csuka) 1 darab (kb. 2 kg)
Cukorrépa 2 közepes
Fekete bors íz

Főzés módja

• Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Szeretném bemutatni a híres zsidó étel - töltött hal (gefilte hal) családi változatát. Természetesen láttam ez csodálatos recept, de az enyém, bár a termékválasztékban megegyezik, mégis különbözik a hal vágásának és főzésének módjától.
  • Egyszóval nincs sok lehetőség a töltött halakra, például a borscsra.
  • Tehát kezdjük:
  • 1.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Kezdjük a hal kiválasztásával. Természetesen a klasszikus ponty. Hogy őszinte legyek, ez a legfinomabb. De nézd (felső fotó), milyen széles, rögös hal. Töltése kényelmetlen, a darabok túl nagyok. Nagyon jó és kényelmes süllő kitöltésére. A csuka jó formájú a töltelékhez is, de az összes nagymamám, anyám és apám oldalán egyaránt, egyetértett abban, hogy a csuka sárszagú, ezért csak végső megoldásként vette. Ma süllőt fogunk tömni (alsó fotó). De mivel kissé száraz, adj hozzá egy kis pontyhúst a darált húshoz a lédússág és az édesség érdekében.
  • 2.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)A süllőt kibelezzük, megtisztítjuk, eltávolítjuk a szemeket és a kopoltyúkat, majd hideg vízzel gyorsan leöblítjük. Nem sokáig öblítjük, hogy ne gyűjtsük össze a felesleges vizet.
  • Levágjuk a fejet (semmiképpen ne dobjuk el!) És kb 3 cm széles darabokra vágjuk át.
  • A bordákat nem távolítjuk el, hanem óvatosan vágjuk le. Vigyázat, nagyon szúrós!
  • Itt vagyunk.
  • 3.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)A pontyokat filékre vágjuk. Szükségünk van egy darab filére - 300 grammra, valamint uszonyokra, gerincre és farokra. Majd megsütjük a többit.
  • 4.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Most a legmeghatóbb pillanat a filé hátulról történő kivágása. Egy kis éles késre van szükség.
  • Kést ragasztunk a csigolyához, felfelé vezetjük a gerinces folyamatok mentén.
  • Ezután óvatosan megforgatjuk a kést, és a halakat a bőr mentén vezetjük, vigyázva, hogy ne vágjuk át.
  • Ezután ismét megforgatjuk a kést, a bordák mentén vezetjük és ott érünk véget, ahol elkezdtük.
  • Így kell egy ügyes darabot levágni
  • 4.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Vágjon ki ilyen darabokat a farokhoz közelebb. Mi is próbálunk filét vágni magából a farokból és a hal fejéből.
  • 5.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Görgesse le a halfiléket (beleértve a pontyfilét is) egy húsdarálóban, hagymával (2 közepes fej - ha megtisztítjuk - ne dobja el a felső barna héjat!) És egy vízbe áztatott fehér tekercset. Adjunk hozzá tojást, sót, borsot (ne sajnáljuk), és alaposan összegyúrjuk ragacsosra. Ha a darált hús nagyon szoros, adhat hozzá egy kevés hideg vizet.
  • 6.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Elkezdjük elkészíteni a húslevest. Hámozzuk meg a sárgarépát és a céklát, és vágjuk szeletekre, hagyjuk a hagymát a héjában, és vágjuk nagy szeletekre.
  • 7.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Veszünk egy nagy serpenyőt (anyától - 6 liter). Tegye a céklát a serpenyő aljára, a sárgarépát a tetejére és az utolsó réteget - hagymát és hagymahéjat, amelyek megmaradtak a darált húsban használt hagymából. Öntsön hideg vizet a serpenyő valamivel kevesebb, mint feléhez, és tegye fel.
  • 8.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Közben megtömjük a halainkat - kitöltjük azokat a helyeket, ahonnan a filét kivágták. Egy darab halat terítünk az ujjainkba, és a darált húst a kezünkkel töltjük meg. A kezeket folyamatosan vízzel kell nedvesíteni - a darált hús nagyon ragacsos. Ne felejtsd el a fejet és a farkat. Ne tömje szorosan a farkát, különben a főzés során a bőr elszakad. Ha van darált hús, akkor ragaszthat egy húsgombót.
  • 9.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Zsidó töltött hal (családi receptünk)A húsleves felforrt. Megfelelően ízesíteni kell sóval és borssal. A húslevesbe halat teszünk - először a pontyból származó csontokat és uszonyokat, majd darabokra osztva és a tetején - a fejet és a húsgombókat.Miután minden réteget lefektetett, hagyja felforrni a levest, és csak ezután fektesse le a következőt. A felső réteget gyakorlatilag nem fedik le húslevessel. Most van az utolsó pillanat, amikor hozzáadhat forró vizet, ha úgy tűnt, hogy kevés a víz. De ne vigyük túlzásba! Ne aggódjon, a felső rétegek is felforrnak. A különösen idegesek finoman elfordíthatják a fejüket és a húsgombókat a főzés közepén.
  • 10.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Hagyja a levest forralni, és fedő nélkül erős forralással főzzük körülbelül 40 percig. Figyelem - a húslevesnek tényleg forrnia kell. Semmilyen "enyhe ingatás" vagy "suttogás" nem jó itt. Forral, így a húsleves jól felforralódik, és a felső darabokat gőzben megfőzzük. Itt vagyunk.
  • 11.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Hagyja kihűlni a halat, és szépen tegye ki egy edényre, ügyelve arra, hogy ne sértse meg a darabokat. Halunk kissé túlsült és nem volt elég kihűlt, és a váltáskor a bordák leestek a hátáról. De elméletileg nem kellene. Díszítsük a húslevesből kifogott sárgarépaszeletekkel.
  • 12.
  • Zsidó töltött hal (családi receptünk)Óvatosan töltse fel a halakat húslevessel egy szűrőn keresztül, és tegye a hűtőbe. Tálalás másnap és minden bizonnyal vörös tormával. A zselének meg kell szilárdulnia, nagyon szép és ízletes!

Az edényt arra tervezték

sok

A felkészülés ideje:

3-4 óra

jegyzet

Igen, ez az étel nem illik a modern életritmusba.
Dédanyám családjában szinte minden pénteken főzték - ünnepi szombati ebédre.
Nagymama minden ünnepre és családi ünnepre elkészítette, annak ellenére, hogy a friss hal beszerzése azokban a napokban különleges vonzerő volt. De nagyapám mesterien megbirkózott ezzel.
Anya ritkán főz, nem is minden évben.
És még soha nem csináltam magam, az embereim nem értékelték ezt az ételt, és hogy ekkora felhajtást indítsak egy lomha "nos, semmi így" érdekében, megsértődtem.
De a családi recepteket értékelni kell, gondosan tárolni kell, meg kell próbálni főzni és továbbadni gyermekeknek és unokáknak. Ezért anyám mesterkurzust adott nekem, amelyet megosztottam veletek. A fotón látható tollak anyukák, a legszebbek és a legkedvesebbek!

metel_007
Svetlana, Én vagyok az első a haladon, mi mindent szeretünk, ami halos, elvittem a könyvjelzőkhöz, köszönöm!
SvetaI
metel_007, Olga, köszönöm, segíts magadon!
SchuMakher
Nagy! Anyósom így csinálja ezt giftelte halakkal. De én inkább a csontozatlan változatot választom, akár külön darabokban, akár egész halakkal
Olga VB
Annyi háziasszony van, annyi cékla töltött hal
Mindig kapok halat világos rubin zselében. Természetesen nem ez a legklasszikusabb módszer, de nagyon szép. És nem kevésbé ízletes.
Inkább a pontyot csukával. És hogy ne legyen sáriszag, a csukát korábban hideg tejben tarthatjuk.
De nem zavarok ilyen gyakran, inkább a lusta módszereket részesítem előnyben - vagy ugyanezt az elvet főzöm pontyon zöldségben, vagy más halat húsgombóccal. Egyébként a húsgombóc és a tengeri hal jó, például tőkehal, szürke tőkehal.
Köszönöm, Svetochka, hogy emlékeztetett.
Nyáron olyan gyakran főzünk pontyot, de télen a húsgombóc nagyon hasznos. Itt az ideje
ang-kay
Svetochka, teszthal. Szoktam gyakran tömni a csukát, eltávolítva róla a "harisnyát". De még soha nem láttam opciót répával. Régóta nem csinálom. Köszönöm a választást)
Lerele
SvetaI, micsoda szépség!!!! Nagyon jó!!!
Nagymamám így csinálta, és magok nélkül, milyen finom volt !!
Köszönöm anyu !!!
SvetaI
SchuMakher, Olga VB, ang-kay, Lerele, lányok, köszönöm, hogy betértetek!
Szeretem a húsgombókat is. Csak - ilyen ünnepi, ünnepélyes lehetőség. Hogy minden vendéget mélységesen lenyűgözzön
Exocat
Köszönöm a receptet. Első férjem nagymamája készített ilyen halat, nagyon finom volt, de akkor még nem írtam le a receptet. És akkor nem volt senki, akitől megkérdezhette volna.
OlgaGera
Svetlana, köszönöm a receptet. Ezt tette a nővérem. 1-1.
És csak ettem.
Eh ... már illata és íze volt. Alig fogok főzni ... de ott ... ki tudja
Látogatást kell kérnie
Tancha
Idézet: OlgaGera
És vigyen magával! Soha nem merem megismételni, de nagyon szeretem. Egy barátom így főzött, meglátogatta és szórakozott.Sveta, remek mesterosztály! Anya nagyszerű!
SvetaI
Exocat, OlgaGera, Tanchamilyen nagyszerűen szereted egy ilyen halat! Össze kell gyűjtenem a bátorságomat, és egyedül el kell végeznem ezt a bravúrt, majd meghívok mindenkit, hogy látogassa meg!
lettohka ttt
SvetaI, Pompás halak! Köszönöm ! Könyvjelzővel ellátta.
kil
Csodálatos recept, nagyon jól leírva és felszolgálva. Még soha nem ettem ilyen ételeket, bár imádom a pontyokat, és süllőből aszpikot készítek. Finomnak kell lennie.
nila
SvetaI, Svetlana, köszönöm neked és anyukádnak a gyermekkori emlékeket! Elolvastam a receptet, és közvetlenül elmerültem anyám házában, ahol töltött halai mindig az ünnepi asztalon voltak! Nem mindennapi étel volt számunkra, de minden ünnepre vagy DR-re anyu mindig készített hasonló halat.
Kiderült, hogy összehasonlíthatatlan, és minden rokon és barát várta ezt a töltött halat.
Anyám receptje is fel van írva a régi füzetembe, emlékszem, anya diktálása alapján írtam. De ezt a halat csak párszor főztem, a férjem nem hal lélek, és csakúgy, mint te
Idézet: SvetaI
hogy ekkora felhajtást indítson a lomha "nos, semmi így" miatt megsértődtem.
Bár .... nyugtalanítom a lelkem .... főznöm kéne!
Anya receptje kissé eltér a tiédtől, de nagyon hasonló! Igaz, anyám mindig csontok és uszonyok nélkül járt. Csak egy egész darabon eltávolítottam a bőrt, majd becsomagoltam a darált húst, megtöltöttem a fejét és egy serpenyőben megsütöttem. És csak ezután tette a csontokat és az uszonyokat egy zöldségpárnára. Ne felejtsd el, hangsúlyozta anyám, adj hozzá kaprot és petrezselymet a zöldségekhez.
A darált húsban pedig áztatott fehér tekercs helyett anyám erősen javasolta, hogy adjak őrölt sütiket. A hagymát meg lehet sózni.
A hal nagyon ízletesnek bizonyult, és általában egy ünnepi lakoma után a fejen kívül semmi nem maradt a tálon. Másnap reggel pedig mostohaapámmal volt egy verseny, aki gyorsan levágta ezt a fejet. Aztán örömmel vették fel azt a zöldségpárnát, amely a rakott alján maradt.
Svetochka, miért illettem ide emlékeimhez és kiegészítéseimhez? Ha Th, akkor letörlöm
SvetaI
lettohka ttt, kil, Nagyon örülök, köszönöm!
A hal íze eltér a megszokott aszpiktól, a főzés zöldségekben különleges aromát és édességet kölcsönöz.
nila, Jó, hogy te
Idézet: nila
bejutott az emlékeimbe
Mindig nagyon érdekes, hogyan lehet ugyanazokat a termékeket különböző módon főzni. Számomra úgy tűnik, hogy édesanyád hala másnak bizonyult, mint a miénk, de nem kétséges, hogy nagyon-nagyon finom! Tegye fel a receptjét, különben elveszik itt. Itt van egy ok a főzésre
A hal feje pedig mindig díjat jelentett a háziasszonynak. Miután látta az összes vendéget, rendet rakott és mosogatott, nyugodtan leülhet, és szertartás nélkül nyugodtan szétszedheti a kezét, felszívhatja az összes csontot, és élvezheti az ízt és a békét

Apám elolvasta ezt a receptet, és eszébe jutott:
Családjuk olykor töltött burgonyát főzött töltött halban. Nagyon finom lett. És halszálkának hívták. Egyfajta zsidó-ukrán étel.

Séf
Gratulálunk a "Hét legjobb receptje" verseny megérdemelt győzelméhez
SvetaI
Milyen kellemes meglepetés! Köszönöm, Séf!
Anya nagyon boldog lesz
Kapet
SvetaI, Gratulálunk! Tisztességes recept, gyönyörű kivitelezés, leírás és illusztrációk!
gála10
Svetlana, gratulálok az éremhez!
OlgaGera
SvetaI, gratulálok az éremhez!
lettohka ttt
Svetlana, gratulálok az éremhez és a győzelemhez!
Triechidna
Köszönöm a gyönyörű receptet!
SvetaI
Kapet, gála10, OlgaGera, lettohka ttt, Triechidna, Köszi srácok!
Nagyon-nagyon örülök, hogy tetszett ez a recept!

Minden recept

© Mcooker: legjobb receptek.

helyszín térképe

Azt tanácsoljuk, hogy olvassa el:

A kenyérkészítők kiválasztása és működtetése